vrijdag 6 juni 2014

Mount Batur? Been there, done that!

In alle vroegte, voor dag en dauw, klauterden we vanmorgen onder een fabelachtige sterrenhemel naar de top van de vulkaan 'Gunung Batur' in het noorden van Bali. Anderhalf uur later stonden we serieus bezweet, maar meer dan voldaan op òns dak van de wereld. We did it! En mooi op tijd voor de zonsopgang. We waren bijlange niet alleen maar hebben toch onder ons tweetjes van deze unieke locatie genoten. Een moment om van z'n leven niet meer te vergeten!

Na zonsopgang kregen we ontbijt van onze gids. We werden verwend met warme banaantjes op onze boterham en hardgekookte eieren, klaargemaakt in een stoomgat van de vulkaan. Bijzonder, toch?! Nog even de benen strekken en we vertrokken voor een mooie, maar toch wel spannende wandeling op de smalle kraterrand. Onze gids hielp me bij de moeilijker stukken en werd mijn kleine held van de dag (jullie weten wel wie mijn grote held is ;-) ). We staarden nog wat verwonderd in het rond en begonnen daarna aan één langgerekte, wondermooie afdaling naar het Batur- meer. Een dikke vijf uur na vertrek stonden we terug met beide voeten op onze deurmat. Done! 
Al moet je me voor de rest van de dag niet te veel meer vragen ;-)

(An - 05/06/2014)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





1 opmerking:

  1. Jonguz toch wat ben ik jaloers! Met jullie jaloezieblogje en jullie vulkanen en jullie zonsopgangen. Hier zijn we nog steeds blij dat we de zonsopgang niet moeten meemaken. Leve de wekker om half 8! Ik kijk uit naar jullie thuiskomst! Tim staat uwe velo in orde voor ons toertje Vlaanderen? (De mijne nog niet, maar dat komt wel)
    Aja, en tis WK. Dat worden vele pintjes he vrienden! Trouwens vrijdag 20/6 heb ik bardienst in de oemtata. Daar kunnen we ook WK kijken. Care to join me? Cya soon! vele groetjes van ons Liezeken ook!

    BeantwoordenVerwijderen