zondag 25 mei 2014

Finding Nemo

We liggen in ons hangmat op het wondermooie Lombok, slechts één van de 17 500 eilanden die Indonesië rijk is. De Sasak- bevolking verwelkomt ons met hun breedste glimlach, Mount Rinjani blaakt van zelfvertrouwen en torent als heer en meester uit boven de andere heuvels van het groene eiland, torenhoge palmbomen wapperen gracieus op de glooiende heuvelflanken en de zon trakteert ons op haar beste zonsondergang. Bovendien is het hier een waar paradijs voor waterratten, die hun hart kunnen ophalen bij de vele surf-, zwem-, duik- en snorkelaangelegenheden.

De berg beklimmen lijkt ons een maatje te groot (we zijn tenslotte op vakantie!) maar voor wat waterpret zijn we zeker te vinden. Ik heb nog nooit gesnorkeld en weet dus niet wat me te wachten staat. Al laat ik me niet kennen. Ik trek mijn stoute flippers aan, klaar om me onder te dompelen in de wondere wereld van de vissen en andere onderwaterbewoners, op zoek naar Nemo en zijn vrienden. Een game drive dus, maar dan onder zeeniveau!

We hebben Nemo niet gevonden, althans niet in de versie zoals we hem kennen. Zijn vrienden waren wel van de partij, in alle maten en kleuren, je kan ze zelf zo gek niet bedenken. Met als kers op de taart 'Crush' de zeeschildpad, die bovenaan mijn lijstje 'want-to-see' stond. Check!



1 opmerking:

  1. Hier regent het een beetje ;-)
    Wat zitten jullie daar weer mooi! Zo benieuwd naar al jullie reisverhalen! Tot gauw!

    Mollies

    BeantwoordenVerwijderen